Дитина не доводить справу до кінця
- by admin
Кажуть, успіх на 10% складається з таланту та на 90% із старанності. Але що робити, якщо дитина не доводить жодну справу до кінця і здається за перших же складнощів? Наполегливість та вміння рухатися до мети через «не хочу» – це якості зрілої особистості. З появу неможливо форсувати, але створити сприятливі умови для формування можна і потрібно. Здатність доводити справу кінця стоїть на п’яти стовпах: уваги, мотивації, дисципліни, контролю емоцій та навичок планування. Забери будь-який із них, і шанси довести розпочату справу до логічного кінця різко впадуть. Тому якщо у вашої дитини (або у вас самих) є складнощі із завершенням справ, перевірте міцність кожної «опори».
Концентруємо увагу
Людина, чия увага розсіяна між мільйоном маленьких і великих справ, схожа на птаха, який намагається летіти в усіх напрямках одночасно. Маленький ресурс уваги у маленьких дітей зумовлений фізіологічними особливостями роботи мозку, але також проблеми з увагою можуть бути ознакою синдрому дефіциту уваги та гіперактивності чи несформованої звички концентруватись на завданні. Насамперед виключити фізіологічний аспект, а потім очистити робочий простір від пожирачів уваги: зайвих речей, включеного телефону, працюючого телевізора чи радіо.
Шукаємо правильну мотивацію
«Вчити англійську потрібно тому, що це основна мова ділового спілкування у світі» – така собі мотивація. “Якщо ти будеш впевнено володіти мовою, можеш поїхати в літній англійський табір, куди збираються твої друзі” – куди краще! Зовнішня мотивація є неефективною! Допоможіть дитині побачити свій інтерес у справі, і тоді вам не доведеться бути наглядачем.
Дисципліна
Одне з найбільш ємних визначень дисципліни говорить, що це вміння робити те, що не дуже хочеться заради того, що хочеться дуже сильно. Додам, що дисципліна – це насамперед звичка, і щоб її сформувати, потрібно просто повторювати правильні дії знову і знову. Для дітей, чий вольовий ресурс тільки формується, джерелом дисципліни виступають батьки, тому не лінуємося і стаємо організуючим початком для своєї дитини!
Контроль емоцій
Емоції можуть бути потужною рушійною силою на шляху до мети, а можуть стати непереборною перешкодою. Якщо дитина бурхливо реагує на складнощі-злиться, засмучується, ображається або впадає в зневіру, – значить працювати потрібно з емоційним тлом. У цьому допоможуть техніки з екологічного вираження почуттів та вправи на стримування імпульсивних реакцій.
Мистецтво планування
Дорослі часто недооцінюють, наскільки дітям складно підійти до завдання, якщо та складається з кількох етапів. З погляду батька зробити математику- це хвилин 15 у повільному темпі. З погляду дитини-це знайти щоденник, зрозуміти що поставили, знайти завдання, написати дату в зошит, вирішити на чернетці і переписати начисто. Якщо дитина «тоне» у складних діях, навчіть її розбивати велике завдання на маленькі кроки та планувати їхній порядок. Схеми, таблички, списки етапів-будь-який метод хороший, якщо він працює.
Кажуть, успіх на 10% складається з таланту та на 90% із старанності. Але що робити, якщо дитина не доводить жодну справу до кінця і здається за перших же складнощів? Наполегливість та вміння рухатися до мети через «не хочу» – це якості зрілої особистості. З появу неможливо форсувати, але створити сприятливі умови для формування можна і…
Поради фахівців з правильного виховання дітей можна подивитися тут https://velur.kiev.ua/.